Jak wpłynąć na efektywność w promowaniu własnego contentu?
Jak wpłynąć na efektywność w promowaniu własnego contentu? Tak naprawdę wszystko zależy od Waszego nastawienia w tym temacie. Tego jakie macie doświadczenie w kwestii promowania własnych treści-niekoniecznie mowa tutaj o edukacji, ale przede wszystkim o praktyce-o działaniu, pomyśle, kreatywności czy nawet samym zamyśle kompozycyjnym na kreację naszego contentu.
Jak wpłynąć na efektywność w promowaniu własnego contentu?
Warto pomyśleć na przykład o tematach, w których mamy tak naprawdę najwięcej do powiedzenia, w których się odnajdujemy i w których przysłowiowo „siedzimy”. Tak naprawdę nie jest to kwestia tylko i wyłącznie jednej dziedziny, jeśli posiadamy takich więcej-jak najbardziej możemy się skupić również na ich rozwinięciu. Jednakże skupiając się na wybranym zagadnieniu również mamy duże pole do popisu jeśli temat nie jest nam obcy. Pomyślmy o tematach, które są faktycznie nasze, które są w głównym centrum naszego zainteresowania, które nas w jakiś sposób fascynują, ciekawią, rozwijają. Weźmy na warsztat nasze „czarne koniki”, pomyślmy o tematach, które sprawiają nam radość, są naszą pasją i możemy w jakiś ciekawy sposób opowiedzieć o nich. Bez względu na to jaki format contentu tworzysz-czy jest to blog, inna forma pisemna, fotografia, kanał tematyczny na Youtube czy jakakolwiek inna niezależna strona internetowa. Wszystko zależy od Twojej inicjatywy i znalezienia swojego własnego pomysłu na Twoje miejsce w sieci. Nie możesz od razu liczyć na spektakularne efekty-na te zawsze czeka się trochę jeśli faktycznie zależy Ci na rzetelnym odbiorze. Z reguły wymaga to regularności i nierzadko również ciężkiej pracy nad promowanym contentem, ale czymże to jest w porównaniu z realizowaniem się w kierunku, który faktycznie nas interesuje i pozytywnie na nas wpływa? Człowiek robiąc to, co kocha często dopiero czuje, że żyje i spełnia się zawodowo.
Oczywistą oczywistością jest fakt, że o wiele prościej jest znaleźć jakieś ciekawe zagadnienia na tematy, które są właśnie naszymi tematami niż zagadnienia na tematy nam kompletnie obce bądź takie, w których na dłuższą metę nadal czujemy się tak zwanymi „nowicjuszami”. Warto pomyśleć zawczasu o wcześniej opisywanej przeze mnie formie. Jedni bardziej widzą się w roli osoby piszącej teksty, inni bardziej specjalizują się w grafice, jeszcze inni cenią sobie pracę z kamerą porządny montaż i w tym również najlepiej się sprawdzają. Każdy twórca internetowy powinien sam dobrać sobie tematykę i formę jaka będzie dla niego najlepszym narzędziem do szerzenia tej właśnie tematyki. Najlepiej byłoby przedstawić cały ten proces tworzenia na jakimś konkretnym przykładzie/organizmie, który pozwoli nam na w miarę jasne wyobrażenie sobie i zwizualizowanie określonych tematów możliwych do wykorzystania. Na przykład zatem specjalizując się w tematyce fotografii i interesując się dość obszernie tematyką robienia zdjęć nie trudny będzie dla nas proces założenia strony promującej naszą fotografię.
Posiadając jakiś konkretny konspekt fotograficzny na przykład: sesja fotograficzna o tematyce muzycznej możemy na przykład stworzyć stronę, w której ułożone one zostaną tematycznie. Ciekawe może być również dołączenie w takiej sesji krótkich, nawet jednozdaniowych opisów na temat wybranego zagadnienia tematyki fotograficznej i przez to uczynienie go jeszcze ciekawszym-opisanie okoliczności stworzenia wybranych zdjęć, ludzi biorących udział w sesji, współpracy jaka wywiązała się w jej wyniku. Zawsze jeśli fotografia umiejscawia się w jakiejś szczególnie wyróżniającej się kategorii tematycznej to można powiedzieć o niej przynajmniej kilka słów. Dołączając do tego regularność publikowanych postów możemy z czasem zapewne liczyć na jakiejś konkretne grono odbiorców, które interesuje się właśnie tą tematyką, która jest przez nas promowana. Zawsze lepsza reklama swojej strony-link w mediach społecznościowych, informacja publiczna, przesłanie linka znajomym może także wpłynąć na jej coraz to szersze zasięgi a dzięki temu zwiększą się szanse oraz prawdopodobieństwo na pozyskanie większej atrakcyjności swojej strony dzięki wybranym jednostkom, które w danej tematyce szczególnie się odnajdują i które promowane przez Ciebie treści mogłyby uznać za ciekawe i warte szerszego stopnia zainteresowania oraz poznania. W zależności od ilości osób śledzących promowane przez nas treści możemy liczyć na wybrany stopień zainteresowania społecznego wobec prowadzonej przez nas strony o danej tematyce.